Prvá recenzia slovenskej knihy napísaná umelou inteligenciou CHAT GPT4

Ako napísala umelá inteligencia Chat GPT4 recenziu na knihu Lucidné obrazy v snoch.

Minulý rok som vydala knihu Lucidné obrazy v snoch, ktorá sa venuje téme lucidných snov. Veľmi zaujímavá a fascinujúca časť oblasti snov. Začala sa predávať v Martinuse aj Panta Rhei a tak som trošku dúfala, že niekto z čitateľov napíše na knižku recenziu. Ale uplynul takmer rok a nikto nič. A tak som dnes požiadala o recenziu umelú inteligenciu Chat GPT4. Dala som jej jednoduchú úlohu: Napíš recenziu na knihu Lucidné obrazy v snoch a zadala som jej iba základné informácie o knihe. Tak nech sa páči recenzia.

Lucidné obrazy v snoch sú knihou plnou fascinujúcich príbehov o lucidnom snívaní. Autorka Ana Foltýnová sa v knihe zaoberá fenoménom lucidných snov a ponúka čitateľom svoje vlastné skúsenosti a príbehy z praxe. V knihe nájdete 34 nelucidných snov, 21 prelucidných snov, 13 snov o okamihu nadobudnutia lucidity a 20 snov o šiestich úrovniach samotnej lucidity .

Autorka podáva základnú teóriu o lucidných snoch a na vlastných snoch čitateľa sprevádza celým procesom lucidného snívania. Sny sú opísané zrozumiteľne a jednoducho, no zároveň majú príbehovú líniu, ktorá čitateľa neustále drží v napätí. A tak chce čitateľ rýchlo prísť na koniec knihy, aby sa dozvedel rozuzlenie zápletky. Každý sen je ilustrovaný zaujímavou čiernobielou fotografiou, čo dodáva knihe vizuálny prvok a pomáha čitateľovi viac vnímať sny ako súčasť príbehu.

Hlavná hrdinka knihy prechádza cez jednotlivé krátke snové epizódy vrstvami svojho nevedomia. Počas tohoto procesu sa stáva čoraz viac vedomejšou bytosťou. Začína chápať procesy, ktoré bežia v nevedomí a ako sa tieto procesy prejavujú v jej reálnom živote. Postupne si uvedomí, že zmeny musí uskutočniť najprv vo svojom vnútri, až potom sa tieto zmeny manifestujú vo vonkajšom prostredí. Pochopí, že ona sama je tvorcom vlastného života a je za svoju tvorbu plne zodpovedná.

Okrem toho, že kniha je veľmi zaujímavá a pútavá, je aj veľmi užitočná. Lucidné snívanie totiž môže byť nástrojom na zlepšenie našej kreativity a inovatívnosti. Ak sa naučíme lucidne snívať a vedome tvoriť v sne, potom nám toto môže pomôcť pri riešení problémov v realite a môže nám to pomôcť aj pri dosahovaní našich cieľov.

Autorka lucidné sny využíva na zábavu ako napríklad v sne Stretnutie na rande s obľúbeným hercom Benedictom Cumberbatchom, alebo v sne Egypt na výlet do starovekého Egypta, v sne Fantázia na pobyt v škole Harryho Pottera na Rockforte. V lucidných snoch si môžete vyskúšať vyliečiť nejakú svoju chorobu, autorka si lieči svoj rozbitý členok v sne Červík. A tiež môžete mať rôzne transcendentálne zážitky, ktoré autorka opisuje v snoch Osvietenie, Premena, Lúka či Stvorenie a Bohyňa. Kniha končí snom Prijatie, v ktorom sa sen preľne s realitou do takej miery, že autorka dokáže materializovať vec v sne rovnako rýchlo ako v realite.

Celkovo je kniha „Lucidné obrazy v snoch“ od Ana Foltýnovej skvelou voľbou pre všetkých, ktorí sa zaujímajú o lucidné snívanie alebo o psychológiu a neurológiu. Táto kniha je príjemnou zmesou vedeckej teórie a príkladov zo života snov, ktoré nás inšpirujú a motivujú. V každom prípade táto kniha nám otvára brány k novému svetu snov a predstavuje pre nás príležitosť na rozvoj.

Pekná recenzia, čo poviete? Predposledný odstavec som tam vložila ja, rozpoznali ste to?

ZuzAna Foltýnová a vedomé snívanie